RACONS


ELS RACONS CONSISTEIXEN A ORGANITZAR L’AULA EN DIVERSOS ESPAIS ON ELS ALUMNES, DISTRIBUÏTS EN PETITS GRUPS, REALITZEN DE MANERA AUTÒNOMA DIFERENTS TIPUS DE JOCS I ACTIVITATS.

EN ELLS L’ALUMNE ÉS EL PROTAGONISTA DEL SEU APRENENTATGE, JA QUE PARTICIPA ACTIVAMENT. TAMBÉ PODEN SER MODEL I GUIA DELS SEUS PROPIS COMPANYS. ES POTENCIA EL DIÀLEG ENTRE ELS IGUALS, PRENEN CONSCIÈNCIA DE LES SEVES POSSIBILITATS, ACCEPTEN I APRENEN DELS SEUS ERRORS…



  

D’ALTRA BANDA, ELS I LES MESTRES PODEN OFERIR UNA ATENCIÓ MÉS INDIVIDUALITZADA, OBSERVAR LES RELACIONS QUE ES CREEN DINS L’AULA, DINAMITZAR ELS APRENENTATGES, FER PROPOSTES, CONVERSAR AMB ELLS…
A LA CLASSE TENIM DIFERENTS RACONS COM ARA:

-          - EL DE JOC SIMBÒLIC: CUINETA I NADONS
-         -  LA BIBLIOTECA
-          - ART
-         -  JOCS DE TAULA I NOMBRES
-          - CONSTRUCCIONS I COTXES
-          - MANIPULACIÓ I EXPERIMENTACIÓ

A PARTIR D’AQUESTS ES VA RETIRANT I OFERINT MATERIAL NOU I TAMBÉ VAN VARIANT LES PROPOSTES PERQUÈ SIGUI MÉS ATRACTIU I MOTIVADOR PER ELLS.


*ALTRES ASPECTES INTERESSANTS DEL TREBALL PER RACONS:

  • ·         PERMET DONAR RESPOSTA A LES DIFERÈNCIES, INTERESSOS I RITMES D'APRENENTATGE DE CADA NEN I NENA.

  • ·         FACILITA AL MESTRE/A EL SEGUIMENT INDIVIDUAL, DELS PROGRESSOS I DIFICULTATS, DE CADA ALUMNE.

  • ·         DEIXA LLOC A LA CREATIVITAT I LA IMAGINACIÓ I, EL QUE ÉS MÉS IMPORTANT, LI DEIXEN ESPAI I TEMPS PER PENSAR I DECIDIR.

  • ·         LA INTERACCIÓ FACILITA EL FET DE COMPARTIR, COMUNICAR-SE, DISCUTIR I RESPECTAR LES IDEES DELS ALTRES, A APRENDRE DELS AMICS I A ACCEPTAR EL SEU AJUT.

  • ·         OFEREIX ALS NENS/ES L'OPORTUNITAT D'UTILITZAR MATERIALS DIFERENTS.




PER ACCEDIR A LES IMATGES DELS INFANTS JUGANT PER RACONS CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://photos.app.goo.gl/pNYAAnjk9kL5Pp6u7

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ÀLBUMS DE FOTOS

BENVINGUTS DE NOU A L'ESCOLA

PROPOSTA TANGRAM