RACONS
ELS RACONS CONSISTEIXEN A ORGANITZAR L’AULA EN DIVERSOS
ESPAIS ON ELS ALUMNES, DISTRIBUÏTS EN PETITS GRUPS, REALITZEN DE MANERA
AUTÒNOMA DIFERENTS TIPUS DE JOCS I ACTIVITATS.
EN ELLS L’ALUMNE ÉS EL PROTAGONISTA DEL SEU APRENENTATGE, JA
QUE PARTICIPA ACTIVAMENT. TAMBÉ PODEN SER MODEL I GUIA DELS SEUS PROPIS
COMPANYS. ES POTENCIA EL DIÀLEG ENTRE ELS IGUALS, PRENEN CONSCIÈNCIA DE LES
SEVES POSSIBILITATS, ACCEPTEN I APRENEN DELS SEUS ERRORS…
D’ALTRA BANDA, ELS I LES MESTRES PODEN OFERIR UNA ATENCIÓ
MÉS INDIVIDUALITZADA, OBSERVAR LES RELACIONS QUE ES CREEN DINS L’AULA,
DINAMITZAR ELS APRENENTATGES, FER PROPOSTES, CONVERSAR AMB ELLS…
A LA CLASSE TENIM DIFERENTS RACONS COM ARA:
- - EL DE JOC SIMBÒLIC: CUINETA I NADONS
- - LA BIBLIOTECA
- - ART
- - JOCS DE TAULA I NOMBRES
- - CONSTRUCCIONS I COTXES
- - MANIPULACIÓ I EXPERIMENTACIÓ
A PARTIR D’AQUESTS ES VA RETIRANT I OFERINT MATERIAL NOU I
TAMBÉ VAN VARIANT LES PROPOSTES PERQUÈ SIGUI MÉS ATRACTIU I MOTIVADOR PER ELLS.
*ALTRES
ASPECTES INTERESSANTS DEL TREBALL PER RACONS:
- · PERMET DONAR RESPOSTA A LES DIFERÈNCIES, INTERESSOS I RITMES D'APRENENTATGE DE CADA NEN I NENA.
- · FACILITA AL MESTRE/A EL SEGUIMENT INDIVIDUAL, DELS PROGRESSOS I DIFICULTATS, DE CADA ALUMNE.
- · DEIXA LLOC A LA CREATIVITAT I LA IMAGINACIÓ I, EL QUE ÉS MÉS IMPORTANT, LI DEIXEN ESPAI I TEMPS PER PENSAR I DECIDIR.
- · LA INTERACCIÓ FACILITA EL FET DE COMPARTIR, COMUNICAR-SE, DISCUTIR I RESPECTAR LES IDEES DELS ALTRES, A APRENDRE DELS AMICS I A ACCEPTAR EL SEU AJUT.
- ·
OFEREIX ALS NENS/ES L'OPORTUNITAT D'UTILITZAR
MATERIALS DIFERENTS.
PER ACCEDIR A LES IMATGES DELS INFANTS JUGANT PER RACONS
CLIQUEU AL SEGÜENT ENLLAÇ:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada